Lektoři:
David Vacke (herec, režisér a moderátor)
Tereza Hrabalová (herečka)
Barbora Moučková (herečka)
Jiří Hejcman (herec)
Délka:
3×45 minut (možné realizovat dva projekty po sobě v jeden den)
Maximální počet dětí:
dva lektoři – max. 30 dětí
jeden lektor – max. 21 dětí
Určeno pro 2. stupeň ZŠ, případně i pro 4. a 5. třídu ZŠ
Možnost financování ze šablon MŠMT (podpora podnikavosti, KREATIVITY a logického myšlení).
Náplň projektového dne:
– pedagog a děti jsou formou tvůrčí dílny seznámeny s postupy, které lze uplatnit při přípravě scénického čtení – to se samo o sobě stává prostředkem pro získávání mnoha dovedností, které účastníci projektu později využijí při tvorbě referátů, jakémkoliv mluveném veřejném projevu či prezentaci oblíbené knihy.
– použité postupy přirozeným způsobem zbavují děti ostychu, dodávají jim potřebné sebevědomí a jednoduchými technikami rozšiřují jejich kreativní možnosti a také schopnosti tvůrčí komunikace v rámci kolektivu, v neposlední řadě inspirují a motivují k další aktivní „hře“ s knihou.
– dle dohody se v rámci projektu za aktivní účasti celé skupiny může lektor (lektoři) navíc věnovat dvěma vybraným dětem, které projeví zájem o moderování (možné využití při školních akcích) či si tuto dovednost chtějí aspoň vyzkoušet (část „přípravy“ pro vytváření scénických čtení i moderování je totožná/společná).
– výsledek projektu posiluje předchozí shlédnutí některého z našich scénických čtení (během projektu již není potřeba příliš vysvětlovat a je více času věnovat se „praxi“).
„Bylo to úžasné. Takový zájem o četbu a práci s textem jsem nezaznamenala za celých 34 let své praxe. Funguje to všechno, fantazie, tvořivost, zájem o knihu. Jste skvělí světlonoši, učitelé, buditelé.“ Vladislava Bednářová, ředitelka ZŠ Huslenky (reakce na naši návštěvu v ZŠ Huslenky).
Další informace, včetně ceny:
dvacke@pierrot.cz nebo +420603185927.